جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست »    واگذاری ۲۱۶ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی به شهرداری های استان اصفهان

   واگذاری ۲۱۶ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی به شهرداری های استان اصفهان

کد خبر: 10006

با واگذاری ۲۱۶ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی در سراسر استان، آمار واگذاری این ماشین آلات به شهرداری های استان در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ۴۱۳ دستگاه رسید.

رخدادشهر: سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این آیین رونمایی و واگذاری ۲۱۶ دستگاه ماشین آلات عمرانی، خدماتی و حمل‌ونقل درون شهری به شهرداری های استان تبریک ایام ماه ربیع الاول و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه با دستور حضرت امام (ره) و مجاهدت رزمندگان، روحیه و امید را به جبهه انقلاب اسلامی بازگرداند که به ویژه این ایام را گرامی می‌داریم.

وی ضمن گرامیداشت روز جهانی جهانگردی، ادامه داد: استان‌ اصفهان به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد و غنی، بستر مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری است.
استاندار اصفهان بیان کرد: یکی از مهمترین ابزار برای ایجاد تعلق نسبت به مولفه های هویتی در نسل آینده، صنعت گردشگری است.

مرتضوی عنوان کرد: حضور و برنامه ریزی در حوزه گردشگری در داخل و خارج از کشور قطعا می تواند ظرفیت های بسیاری را در این حوزه فراهم کند.

وی متذکر شد: بضاعت های بسیاری در کشور ما وجود دارد که همگی دارای پیشینه‌های کهن هستند و می‌توانند بسترهای مناسبی برای توسعه گردشگری باشند.
استاندار اصفهان ضمن اشاره به تنوع مأموریت‌های شهرداری‌ها، گفت: از بدو تولد تا پس از فوت مردم با بحث شهر و شهرداری مواجه هستند و این تنوع خدمات و خدمت رسانی تنها متعلق به شهرداری است.

مرتضوی افزود: لذا پرداختن به همه حوزه‌های مأموریتی زیست محیطی، رونق اقتصاد شهر، محلات، بهداشت و درمان، گردشگری و … قابل تعریف و تبیین است.

وی متذکر شد: اگر در این حوزه‌های مهم با پیوند دادن با اصول و مبانی دیگر، شهرداران بدرخشند قطعا شاهد توسعه‌های کم نظیر در شهرها خواهیم بود.
استاندار اصفهان گفت: نمونه های بسیاری از انسان های الگویی داریم که در بستر مدیریت شهری در بخشی قرار گرفتند و تمام وقت خود را مصروف آرامش و آسایش شهر و شهروندان کردند.

مرتضوی ادامه داد: در چنین الگوهایی چنان مردم وابستگی به مدیریت شهر پیدا می کنند که وقتی مسئله یا بحرانی اتفاق می افتد همه خود را مسئول می‌دانند و برای رفع و کاهش آن تلاش می‌کنند.

وی اظهار کرد: بسیار خرسندیم که امروز ۲۱۶ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی به شهرداران استان واگذار می‌شود.

استاندار اصفهان افزود: از سال گذشته تا امروز بالغ بر ۴۱۳ دستگاه ماشین آلات مختلف در استان واگذار و توزیع شده است.

مرتضوی گفت: این مهم می تواند در استان اصفهان شرایط بهتری را برای خدمت رسانی فراهم کند.

وی با اشاره به بارش‌های سنگین باران در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در آن شرایط سخت اگر امکانات و تجهیزات و تلاش شهرداران نبود قطعاً دچار مشکل می شدیم در بازدیدهای میدانی می دیدیم که در بارش‌های سنگین برف ، شهرداران و نیروهای شهرداری ها در تلاش هستند تا مخاطره‌ای برای جان و امور روزمره مردم ایجاد نشود.

استاندار اصفهان گفت: برنامه ریزی مفصلی به منظور تجهیز استان به انواع دستگاه و ماشین آلات شده است که امیدوارم به همت معاونت عمرانی استانداری و شهرداران به صورت کامل محقق شود.

مرتضوی متذکر شد: ماشین آلاتی که امروز تحویل شهرداران می شود همگی ساخت ایران هستند که به همت بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی داخل کشور ساخته شده‌اند.
وی ادامه داد: این موضوع تفسیر گویای ما می‌توانیم است، همه این موارد را مدیون نگاه و تفکر انقلابی امامین انقلاب هستیم که توانمندی و اقتدار را برای ما ترسیم کردند.
استاندار اصفهان بیان کرد: جمهوری اسلامی می تواند در این حوزه الگویی برای سایرین باشد، بسیاری از کشورهای جهان اسلامی نیازمند اینگونه رویکرد هستند تا توانایی های خود و بی نیازی از بیگانگان را باور کنند.

به گزارش رخدادشهر،ماشین آلات تحویل شده شامل، ۵۰ دستگاه اتوبوس، ۱۵۴ دستگاه ون، ۹ دستگاه کمپرسی سنگین، یک دستگاه خودروی آتش نشانی نیمه سنگین، یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه نیسان کمپرسی است. سال گذشته نیز ۱۹۷ دستگاه ماشین آلات اختصاصی به شهرداری و دهیاری های استان واگذار شد. جمع قیمت ماشین آلات واگذار شده در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به یک هزار و ۷۹۹ میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید